Wydawnictwa / Biblioteka Krytyki Literackiej / Dramaty wybrane
-
Rozdział I
- Socjolog w teatrze. Biografia Marka Kochana
-
Rozdział II
-
W płynnej nowoczesności. Interpretacje wybranych utworów
- 1. „Holyfood”. W jaki sposób nowa epoka spotyka się z tradycyjnym katolicyzmem
- 2. „Rio”. Jak bank flirtuje z klientem: kumulacja kapitału, deficyt zaufania
- 3. „Fakir z Ipi”. Medialne widowisko nowej generacji
- 4. „Reduty”. Portret klasy średniej w okresie jej prosperity
- 5. „Makaki z Celebes”. Zwierzęta się buntują, czyli o poprawności politycznej
- 6. „Lento rubato”. Zarzut plagiatu wstecznego, czyli sytuacja artystów
- 7. „Traktat o miłości”. Czy Lebensborn ma coś wspólnego z Jugendamtem
- 8. „Niebieskie oczy proletariatu”. Balet możliwości w hipermarkecie i zagadka Brunona Jasieńskiego
-
W płynnej nowoczesności. Interpretacje wybranych utworów
-
Rozdział III
- Surfując na falach. Podsumowanie
- Bibliografia przedmiotowa
- Marek Kochan: publikacje i realizacje
- Nota o autorce
-
Antologia
- Holyfood
- Rio
- Reduty
- Makaki z Celebes
- Lento rubato
- Traktat o miłości
- Niebieskie oczy proletariatu
- Od wydawcy
- Streszczenie
- Summary
Marek Kochan – pisarz, reżyser radiowy, profesor Uniwersytetu SWPS. Autor powieści, m.in. Plac zabaw (2007) i Fakir z Ipi (2013), a także dwudziestu kilku dramatów nagradzanych w Polsce i za granicą, prezentowanych m.in. w Berlinie, Neapolu, Madrycie, Hawanie, Tel Awiwie, Buenos Aires oraz w Nowym Jorku. Kilkanaście z nich zrealizowano w Teatrze Polskiego Radia, a dwa w Teatrze Telewizji TVP. Niniejszy zbiór zawiera dramaty Holyfood, Rio, Reduty, Makaki z Celebes, Lento rubato, Traktat o miłości i Niebieskie oczy proletariatu.
Ze wstępu Kaliny Zalewskiej:
Dramatopisarstwo Marka Kochana, niezależnie od portretowania świata mediów zagarniającego świat realny, wręcz zastępującego go wykreowanym obrazem, pokazuje także ciągłą grę między fikcją i rzeczywistością. Często gubimy się w kwestii, gdzie przebiega między nimi granica.