Nowy Napis Co Tydzień #107 / „Tripowe jest polityczne, polityczne – tripowe”
Czy poeta przechodzi przewrót grechuciarski? Jaka jest rola popkultury i gatunkowości w poezji? I czy istotnie „tripowe jest polityczne, polityczne – tripowe”? Pyta Krzysztof Szeremeta, odpowiada: Patryk Kosenda, którego druga książka poetycka –Największy na świecie drewniany coaster– ukaże się w lipcu nakładem Fundacji Kontent.
„Myślałem o połączeniu dziwności i psychodeli z pewnym zaangażowaniem politycznym, społecznym. To coś, co jest mi bliskie jako jednemu z założycieli Stonera Polskiego, jako osobie, która wciąż tam aktywnie działa i stara się te idee rozwijać, żeby dziwność i trip nie były jedynie zabawą, ale były też okazją i przestrzenią do refleksji. […]Te nowe wiersze są nową próbą poszukiwania połączeń między politycznością, deklaratywnością a dziwnością” – mówi Patryk Kosenda.
Patryk Kosenda, Największy na świecie drewniany coaster, Kontent, Kraków 2021